soldatdrömmar

Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Drottningen av näsdukar...

Av Ann-Helene Welander - 19 februari 2010 15:41

Det var väl själva f-n att jag ska bli sjuk när jag kommit igång med träningen igen. Jag är totalt däckad. Men som tur är så är jag inte ensam om att vara däckad. Grannen har det minst lika illa så vi sjukar tillsammans. Fast jag misstänker starkt att det är helt och hållet hans fel att jag är sjuk.

Jag ska försöka kurera mig över helgen nu och hoppas på att nästa veckas sportlov faktiskt kan innehålla lite sportande för min del. En hel del jobbsökande ska det i varje fall bli. Började redan idag med att registrera mitt CV på Manpower. nte för att jag har några större förhoppningar om att hitta något där men jag tänker ha alla dörrar öppna.

En dörr som verkar tämligen intressant har skylten utlandsjobb på sig. Jag är faktiskt riktigt sugen på att bara dra iväg och jobba skiten ur mig i nåt trevligt land. Dock har jag ett stort problem, eller snarare två och de är inte så stora men nog så jobbiga. Mina katter. Jag försöker klura ut en lösning men finner ingen.


Så om någon vill ha två underbart söta mysmongon mot betalning säg bara till! Det är min bästa lösning hittills.


Have a lovely weekend all you guys!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Helene Welander - 6 oktober 2010 19:56


I´m not dead, just floating!   Tränar inte lika mycket som förut. Kanske främst på grund av tidsbrist och brist på motivation. Men jag tror att jag funnit motivationen igen så nu ska jag börja köra stenhårt. -5 kilo fram till jul är det sagt. Vi ...

Av Ann-Helene Welander - 15 juli 2010 15:24

De fyra veckorna är snart över. Min tid på slottet är nästan förbi. Det känns lite  vemodigt att inte få komma hit mer. Det blev bättre än jag trodde i varje fall och jag är grymt nöjd med min praktik. Dock är jag inte lika nöjd med den futtiga ersät...

Av Ann-Helene Welander - 24 juni 2010 13:57

Sommaren är i full blom. Solen strålar, människor badar och jag är bitter. Bitter som en regnig, grå höstdag. Varför? För att ta det hela från början ska jag tala om att jag inte lyckades få något sommarjobb i år. Trots att jag sökt över 40 job...

Av Ann-Helene Welander - 27 maj 2010 14:48

Nu är den förbaskade sommarn härEn obeksrivlig plåga   Kanske en liten överdrift men det är ju också en sångtext och inte ett egenhändigt ihopknåpat citat.  Tyvärr är sommaren mycket av en plåga. Lyckligtvis är jag ovetandes om denna plåga rest...

Av Ann-Helene Welander - 25 maj 2010 09:28

Nä det blev ingen GSU för mig. Jag blir ingen soldat i år.  Mönstringen gick bra och jag fick hyfsade resultat. Jag hade dessutom riktigt kul. Men så kom beskedet förra veckan. Jag är inte antagen till årets pluton. Självklart ville jag veta v...

Presentation


Jag ska förverkliga min dröm om att bli soldat. Nu eller aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Favoritordspråk

F.U.B.A.R.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards