soldatdrömmar

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Äntligen frisk och i full gång...

Av Ann-Helene Welander - 18 april 2010 21:36

Har precis joggat en runda. 30 minuter skrapade jag ihop men 5 minuter av dem var uppvärmning genom rask promenad. Det är ändå stor skillnad från för några veckor sedan då jag med nöd och näppe orkade 10 minuter.


Igår gjorde jag något som var galet kul men sjukt jobbigt. Jag var på ett pass BodyCombat. Sparkar och slag i takt med snabb musik. Det var verkligen en upplevelse och jag hoppas att det kommer fler tillfällen.


I onsdags var jag på gymmet för första gången på 3 veckor efter den fruktansvärda förkylningen jag drabbades av. Den kunde verkligen inte kommit mer olägligt. Jag är panikslagen inför mönstringen då jag inte alls hunnit träna så mycket som jag tänkt mig.
Men i onsdags hade jag i varje fall tid med en instruktör. Vi gick igenom bänkpress och marklyft. Det var riktigt kul, men svårt och väldigt tungt. Jag har kanske ingen större förhoppning om att klara styrketestet på mönstringen. Efter förkylningen känns det omöjligt att  få upp konditionen också men jag ska göra mitt allra bästa.


Som ännu ett led i träningen inför mönstringen har jag gjort ett par IQ-tester för att vänja mig vid sättet att tänka. Det gick faktiskt riktigt bra. Jag fick 110 på det ena och 112 på det andra. Det senare var Mensas egna IQ-test och resultatet var högre än 78% av Sveriges befolkning. Jag är alltså inte korkad! =)


Numera cyklar jag till skolan och det ger rejält med motion. Jag tror det är ungefär 6 kilometer till skolan så det blir 12 kilometer om dagen. På hemvägen brukar jag köra på lite extra för att få lite gratis konditionsträning, jag måste ju ändå hem så det är väl lika bra att göra det bästa av situationen.


Pistolskyttet går för övrigt som en dans och jag har denna vecka lyckats med ytterligare ett guld. Nu tjatas det om tävlingar hit och dit men jag är inte ett dugg sugen. Möjligtvis efter mönstringen när jag kan slappna av lite mer.
Men kul är det.


Nu är det bara ett jobb som fattas för att jag ska bli jordens lyckligaste människa! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Helene Welander - 6 oktober 2010 19:56


I´m not dead, just floating!   Tränar inte lika mycket som förut. Kanske främst på grund av tidsbrist och brist på motivation. Men jag tror att jag funnit motivationen igen så nu ska jag börja köra stenhårt. -5 kilo fram till jul är det sagt. Vi ...

Av Ann-Helene Welander - 15 juli 2010 15:24

De fyra veckorna är snart över. Min tid på slottet är nästan förbi. Det känns lite  vemodigt att inte få komma hit mer. Det blev bättre än jag trodde i varje fall och jag är grymt nöjd med min praktik. Dock är jag inte lika nöjd med den futtiga ersät...

Av Ann-Helene Welander - 24 juni 2010 13:57

Sommaren är i full blom. Solen strålar, människor badar och jag är bitter. Bitter som en regnig, grå höstdag. Varför? För att ta det hela från början ska jag tala om att jag inte lyckades få något sommarjobb i år. Trots att jag sökt över 40 job...

Av Ann-Helene Welander - 27 maj 2010 14:48

Nu är den förbaskade sommarn härEn obeksrivlig plåga   Kanske en liten överdrift men det är ju också en sångtext och inte ett egenhändigt ihopknåpat citat.  Tyvärr är sommaren mycket av en plåga. Lyckligtvis är jag ovetandes om denna plåga rest...

Av Ann-Helene Welander - 25 maj 2010 09:28

Nä det blev ingen GSU för mig. Jag blir ingen soldat i år.  Mönstringen gick bra och jag fick hyfsade resultat. Jag hade dessutom riktigt kul. Men så kom beskedet förra veckan. Jag är inte antagen till årets pluton. Självklart ville jag veta v...

Presentation


Jag ska förverkliga min dröm om att bli soldat. Nu eller aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Favoritordspråk

F.U.B.A.R.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards