soldatdrömmar

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Generation kill och träning

Av Ann-Helene Welander - 1 mars 2010 20:42

1 mars idag. Ny månad, nya tag.


Förra veckan tränade jag 4 gånger. Helt ok för att ha varit sjuk veckan innan. Hade även droppad ett halvt kilo så jag får väl vara nöjd.

Igår avslutade jag veckan med att cykla 5 mil på min motionscykel. Det tog en timme och 50 minuter. Jag var grymt nöjd men idag har jag fruktansvärt ont i gumpen(rumpa på skånska, tror jag).


Mina granne som numera är aspirant på Luftvärnsregementet i Halmstad(inte alls avundsjuk, nä inte ett dugg) har gett mig i uppgift att droppa 1,3 kilo tills på torsdag. Jo tjena. Det är nog omöjligt. Men eftersom jag är envis tänker jag göra mitt bästa.

Så idag har jag varit på gymmet och kört 30 minuter intervall på cykel samt styrketräning en timme.

Imorgon lär det väl inte bli någon träning. Har jag inte allt för ont i rumpan kanske jag hinner med en cykeltur efter pistolskyttekursen men jag har inte allt för stora förhoppningar.


Jag har fått en ny passion i mitt liv. Den passionen heter Generation kill och är en serie om ett förband på jakt efter Saddam Hussein. Den är så grymt bra och jag kan inte sluta titta.Rekommenderar starkt för alla som gillar krig. Den kan faktiskt nästan mäta sig med Band of brothers, men bara nästan =)

  


Over and out!

Hoorah!!! (nej det står inte hora!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Helene Welander - 6 oktober 2010 19:56


I´m not dead, just floating!   Tränar inte lika mycket som förut. Kanske främst på grund av tidsbrist och brist på motivation. Men jag tror att jag funnit motivationen igen så nu ska jag börja köra stenhårt. -5 kilo fram till jul är det sagt. Vi ...

Av Ann-Helene Welander - 15 juli 2010 15:24

De fyra veckorna är snart över. Min tid på slottet är nästan förbi. Det känns lite  vemodigt att inte få komma hit mer. Det blev bättre än jag trodde i varje fall och jag är grymt nöjd med min praktik. Dock är jag inte lika nöjd med den futtiga ersät...

Av Ann-Helene Welander - 24 juni 2010 13:57

Sommaren är i full blom. Solen strålar, människor badar och jag är bitter. Bitter som en regnig, grå höstdag. Varför? För att ta det hela från början ska jag tala om att jag inte lyckades få något sommarjobb i år. Trots att jag sökt över 40 job...

Av Ann-Helene Welander - 27 maj 2010 14:48

Nu är den förbaskade sommarn härEn obeksrivlig plåga   Kanske en liten överdrift men det är ju också en sångtext och inte ett egenhändigt ihopknåpat citat.  Tyvärr är sommaren mycket av en plåga. Lyckligtvis är jag ovetandes om denna plåga rest...

Av Ann-Helene Welander - 25 maj 2010 09:28

Nä det blev ingen GSU för mig. Jag blir ingen soldat i år.  Mönstringen gick bra och jag fick hyfsade resultat. Jag hade dessutom riktigt kul. Men så kom beskedet förra veckan. Jag är inte antagen till årets pluton. Självklart ville jag veta v...

Presentation


Jag ska förverkliga min dröm om att bli soldat. Nu eller aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Favoritordspråk

F.U.B.A.R.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards