soldatdrömmar

Alla inlägg under juli 2010

Av Ann-Helene Welander - 15 juli 2010 15:24

De fyra veckorna är snart över. Min tid på slottet är nästan förbi. Det känns lite  vemodigt att inte få komma hit mer. Det blev bättre än jag trodde i varje fall och jag är grymt nöjd med min praktik. Dock är jag inte lika nöjd med den futtiga ersättning jag får från soc. Försök själv att klara dig på 6.900 kronor i månaden. Lägg till alla extrakostnader för att jag är laktosintollerant och alla mjölkprodukter är dubbelt så dyra, vilket de inte tar någon hänsyn till. Det är inte lätt. Men det går, det måste gå...

Sommaren har nu passerat halvtid och inte kan man klaga på vädret i varje fall. Det har varit fantastiskt. Tyvärr har det inte blivit mycket till bad för min del, men jag är glad för de människor som faktiskt har möjlighet att bada.

Örebro är ingen badstad trots att den är full av vatten och eftersom jag inte har körkort blir det inte att jag tar mig till någonm badplats, men kanske nästa vecka när praktiken är över och jag kan styra lite som jag vill över min tid.

Förhoppningsvis är jag en cykel rikare efter ikväll så det blir lite lättare att ta mig vart jag vill. Räser Rut som inte har några växlar är ingen höjdare när det kommer till långa distanser.


Inte att förglömma så har jag ju blivit ett år äldre. Det finns egentligen inget positivt att säga om det förutom att  min underbara pojkvän bakade en tårta till mig. Det är definitivt värt att nämna. Till helgen blir det lite kalas och vi ska även bege oss tillbaka till brottsplatsen, nämligen slottet. På lördag ska jag och bejb gå på spökvandring. Det kommer bli minst sagt intressant då jag är både mörkrädd och spökrädd, dessutom är jag åskrädd och det finns risk för åska på lördag. Men va sjutton, man ska väl övervinna sina rädslor.


För tillfället har solen gått i moln och det vankas regn. Det är ganska välkommet måste jag säga. Men jag ska väl försöka ta mig hem innan den värsta skuren kommer.


På återseende!

Presentation


Jag ska förverkliga min dröm om att bli soldat. Nu eller aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Favoritordspråk

F.U.B.A.R.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards