soldatdrömmar

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Ann-Helene Welander - 6 oktober 2010 19:56

I´m not dead, just floating!


Tränar inte lika mycket som förut. Kanske främst på grund av tidsbrist och brist på motivation. Men jag tror att jag funnit motivationen igen så nu ska jag börja köra stenhårt. -5 kilo fram till jul är det sagt. Vi får väl se om det går, men jag ska göra mitt bästa.


Idag har jag varit på det värsta träningspasset man kan tänka sig. Det jobbigaste och mest energikrävande men samtidigt det roligaste!

  

BodyCombat!

Denna fantastiska träningsform bygger på flera olika kampsporter. Skillnaden är att du gör den till musik och du har ingen sparringpartner. Du får istället föreställa dig en person du verkligen avskyr över allt annat. Mentalt ställer du personen framför dig och sen är det bara att slå och sparka allt du orkar. Fast i takt med musiken förstås!


BodyCombat är inte bara bra för kondition och muskler. Det är grymt bra för att få ur sig aggressioner och ilska. Man skriker och gapar, sparkar och slår, allt vad man orkar tills du inte ens orkar föra vattenflaskan till munnen. Då är du färdig.

Efteråt fylls kroppen av lugn och harmoni.


Det enda problemet är den gigantiska spegelväggen som du har rakt framför dig hela tiden.

Ikväll när jag skulle välja en person att ta ut min ilska på valde jag mig själv.
Jag valde mig själv för några år sedan. Jag valde mig själv då därför att jag är förbannad på mig själv för att jag kunde låta det gå så långt. ag lät mig själv gå upp i vikt och jag gav upp om allt.
Men nu efter att ha gett mig själv en rejäl omgång känner jag att jag har kommit så oerhört långt. Inte bara med viktnedgången, utan också mentalt. Min inställning till livet är helt annorlunda. Det enda som begränsar mig är jag själv. Så därför behöver jag en rejäl omgång ibland ;)


Jag vill rekommendera  er att prova BodyCombat. Antingen som en kul och annorlunda träningsform eller som ett sätt att rensa ut allt det där ni bär på.
Jag lovar att det funkar.


Hör gärna av dig om du vill veta mer! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag ska förverkliga min dröm om att bli soldat. Nu eller aldrig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Favoritordspråk

F.U.B.A.R.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010
>>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards